TEŞEKKÜR

11 Mart 2013 Pazartesi |


Geçen Aralık ayının ortasında, bir ara öğünde elma yerken nefes boruma bir elma parçası kaçtı ve şiddetli öksürükten sonra akciğerlerimden bir çay kaşığı kadar kan geldi. Ertesi gün göğüs hastalıkları uzmanına göründüğümde “hemoptizi” teşhisi konuldu, akciğer filmi çektirildi. Akciğer filmine bakıldığında, akciğerlerimde bir “sorun olmadığı”, ancak her ihtimale karşı “tomografi çekimi yapılması gerektiği”söylendi. Bende kendimi hayli iyi hissettiğim için bunu önemsemedim, fakat yılbaşından sonra, Ocak ayının ortalarında, internetten “Hemoptizi” teşhisini araştırırken, her yerde, “akciğer kanseri belirtisi olabilir” yazıyordu. Bu tespitlerden sonra hemen doktorun tavsiyesine uyarak Tomografi çektirdim, fakat Tomografi filmlerinde de hiçbir hastalık belirtisi yoktu. Bu sefer doktorum her ihtimale karşı Bronkoskopi muayenesi yapılmasını önerdi. Bronkoskopi muayenesinde sol akciğerimde 1.5 cm civarında bir tümör olduğu tespit edildi.İki gün sonra da üç boyutlu PET BT çekimi yapıldı ve bu çekim sonucunda 19mm x 16mm çapında bir tümörün varlığı kesinleşmiş oldu ve süreç hızlandırıldı. 11Şubat’ta Mediastinoskopi ve 27 Şubat’ta da Lobektomi ameliyatı oldum.
Bu vesileyle:
Akciğer ve tomografi filmlerimin temiz çıkmasına rağmen, bana Bronkoskopi muayenesini ısrarla öneren Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Duygu Köprücüoğlu’na…
Bronkoskopi muayenesi sonucu tümörümü tespit eden Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Abdullah Çiftçi’ye…
Edirne Tıp Fakültesinde benim dosyamı hemen konseye gönderen ve yardımlarını esirgemeyen köylüm olan Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Renginar Mutlucan’a…
Edirne Tıp Fakültesinde Mediastinoskopi ve Lobektomi ameliyatlarımı gerçekleştiren Doç. Dr. Yekta Altemur Karamustafaoğlu ve ekibine…
Edirne Tıp Fakültesinde öğrenci olan yeğenim Bahar’a ve onun bana kan bağışı yapan yine tıp öğrencisi üç arkadaşına…
Her iki ameliyat öncesi ve sonrası elimi sıkı sıkıtutarak, “ Seni göndermem!” diyerek bana moral veren, hastanede refakatçi olarak da benim kahrımı ve kaprislerimi çeken eşime…
Benim ricama uyarak, hastane ziyaretime gelmeyerek beni rahatsız etmeyen akraba, arkadaş, tanıdık ve komşularıma…
Bana “Geçmiş olsun!” dileklerinde bulunan herkese…
Her ne kadar beni tamamen götürmek için akciğerimi mekan edinmiş olsa da, sinsi davranmayıp kendini belli eden ve şimdilik akciğerimin sadece dörtte birini götürerek yetinen tümörüme…
Teşekkür ederim!

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun!

Muallim Yoldaş dedi ki...

Durmuş!...Geçmiş olsun KARDEŞ!

Abdurahman Manafoğlu dedi ki...

Büyük geçmiş olsun.Acil şifalar dilerim

Abdurahman Manafoğlu dedi ki...

Büyük geçmiş olsun Başkan.Allah acil şifalar versin.

Adsız dedi ki...

Gecmis Olsun Kardes.Milletimizin,Bulgaristanin sen,gibi bizler gibi BulgaristanTurklerden cok ihtiyaci var.,HOH ve onlarin yetistirip besledigi dinsiz Bulgaristan Turk Bulgarlarindan degil T

Yorum Gönder

Bu makalede yer alan fikirler yazara aittir ve AJANS BG'nin editöryel politikasını yansıtmayabilir.
Мненията на редакцията и на автора/ите могат да не съвпадат.